23 Kasım 2018 Cuma

Evde Mayasız Peynir Nasıl Yapılır


Köye yerleştikten bir süre sonra inek aldık. Kendi sütümüz, yoğurdumuz ve tereyağımızı yapmaya başladık. Sonra ben peynir arayışına girdim. Madem sütüm var peynire para vermemeliyim diye düşündüm. Komşulara sordum, internetten araştırdım, denemeler yaptım. Derken kendimce en güzel tarifi buldum. Yaklaşık 6 aydır kendi peynirimi yapıyorum hatta satıyorum.
   Öncelikle peynirin kalitesi tamamen sütün kalitesiyle ilgili. Sütümüz ne kadar güzelse peynirimiz de o kadar güzel oluyor. Bunun dışında içine koyduğumuz malzemelerde lezzetini etkiliyor.
   Artık peynirimizin yapımına geçebiliriz.Önce malzemeler:
  • Bir kase yoğurt yada yayık ayranı.
  • Üzüm yada elma sirkesi
  • Süt (ben bu sefer 6 litre kullandım)


Tülbentten güzelce süzdüğümüz sütü büyükçe bir tencereye koyup kaynatıyoruz. Kaynama başlayınca peynir yapımına başlıyoruz.


Yoğurdumuzu ekleyip tekrar kaynamasını bekliyoruz. Ben yayık ayranı kullanıyorum. Benim için daha ekonomik oluyor. Ekşi olursa peynirleşme daha iyi oluyor.


Kaynayınca bir kepçe sirke ekliyoruz. Ben kendi yaptığım elma sirkesini kullanıyorum. 


Sirke ekleyince kesilme başlıyor ve sütün yeşilimsi suyu ayrışmaya başlıyor.Bir kepçe sirke yeterli olmayabiliyor. Tekrar sirke ekliyoruz. Sirkeyi ekleyince kaynamasını bekliyoruz kesilme olmazsa tekrar sirke ekliyoruz. Yeşil suyu ayrışana kadar sirkeyi adım adım eklemeye devam ediyoruz.





Yukarıdaki görüntüye ulaştıysak peynirimiz olmuş demektir.

Kendi süzme sistemimizi oluşturup tencereyi boşaltıyoruz. Tülbenti sıkıştırıp üzerine bir ağırlık koyuyoruz.

Ben su dolu kova koyuyorum. Altı düz olduğu için daha iyi sonuç alıyorum.
Bir saat kadar durması yeterli. Artık peynirimiz  dilimlemeye hazır.

Benim peynirim 900 gram çıktı. Şehirlerde sütçülerin sattıkları sütten 600 gram ancak çıkabilir. Miktarı kullandığımız sütle direkt alakalı.
   Güzelce bir kaba yerleştirip üç-dört saat dolapta dinlendiriyoruz. Artık peynirimizi tuzlu suya koyabiliriz. Bu da başka bir yazımızın konusu olsun. 
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder